ESdiario

L’IVAM celebra la Gran Nit de Juliol amb ‘performance’

De 19 a 21 hores es podrà gaudir de la ‘performance’ ‘Carved to Flow’, que activa la peça de l’artista Otobong Nkanga en la seua exposició

"Performance"

Publicado por

Creado:

Actualizado:

L’Institut València d’Art Modern (IVAM) se suma aquest dissabte a la Gran Nit de Juliol, una celebració que ompli València d’activitats, propostes culturals i festives, ampliant el seu horari d’accés gratuït fins a la mitjanit i programant diverses visites comentades per les exposicions clau del museu, de la mà de l’equip de mediació de l’IVAM.

En l’entorn de l’exposició ‘Anhel de llum del sud’, de l’artista nigeriana Otobong Nkanga, de 19 a 21 hores, Lucía Jaén i Katalay Sun activaran la instal·lació ‘Carved to Flow’. Aquest projecte amb base a Atenes, que actualment continua la seua producció, es va posar en marxa durant la documenta 14 en 2017 i té com a finalitat l’elaboració de sabó. Els beneficis de la seua venda van destinats a una fundació a Nigèria i mantenen viva la mateixa obra.

A les 20 hores es podrà visitar la mostra ‘Trascity’, el projecte específic creat per l’artista alacantí Alberto Feijóo, que converteix la galeria 3 de l’IVAM en un traster per a reflexionar sobre els rols i espais que ocupem i sobre els objectes que acumulem i col·leccionem, entre els quals hi ha imatges.

A continuació, les visites es traslladaran a la galeria 4 per a endinsar-se en la figura de l’artista libanés Aref El Rayess i en la seua producció entre els anys 1958 i 1978. Considerat una figura fonamental del panorama cultural libanés, la seua obra és la d’un sismògraf que registra els desitjos i les esperances frustrades d’una època.

L’exposició ‘[DOSMILVINT-I-U] [DOSMILVINT-I-TRES] = 1 encuentro’, que es podrà visitar a les 22 hores, presenta les produccions de Diego Navarro i Darío Alva, Claudia Dyboski, Marina González Guerreiro, Álvaro Porras i M. Reme Silvestre, artistes que han participat en la primera edició del programa d’investigació i creació de l’IVAM ‘Art i context’.

tracking